português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
fons
Cercar:
SALA I GARCIA, TERESA M. []
Referències trobades:
35   [Refinar la cerca]
Mostrant:
1 .. 20   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 2
anar a la pàgina        


1 / 35
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Al·legoria de la Poesia, per Santiago Rusiñol / Teresa M. Sala
Sala i Garcia, Teresa M.


En: La Peça del Mes : Consorci del Patrimoni de Sitges. Sitges (març 2012)
Bibliografia bàsica.


Matèries: Pintors ; Pintura ; Objectes de museus ; Obres d'art
Matèries: Rusiñol i Prats, Santiago (1861-1931)
Matèries:Museus de Sitges ; Museu del Cau Ferrat de Sitges
Àmbit:Sitges
Cronologia:1894; 2012
Accés: https://museusdesitges.cat/ca/peca-del-mes/allegoria-de-la-poesia-santiago-rusinol
Localització: Museus de Sitges


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 35
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Rusiñol desconegut / Margarida Casacuberta i Rocarols, Ignasi Doménech i Vives, Francesc Fontbona, Vinyet Panyella, Teresa M. Sala



Sitges : Consorci del Patrimoni de Sitges : Sociedad Estatal de Conmemoraciones Culturales, 2006
281 p. : il. ; 24 cm
L'exposició és una producció de l'Any Rusiñol i es va presentar al ercat vell, Sitges, del 21/10/2006 al 30/11/2006; al Centro cultural Isabel de Farnesio d' Aranjuez, del 15/12/2006 al 13/01/2007 i d'altres centres espanyols.
ISBN 8461130944



Matèries: Biografia ; Pintors ; Artistes ; Modernisme ; Crítica artística ; Exposicions artístiques ; Catàlegs ; Museus d'art
Matèries: Rusiñol i Prats, Santiago (1861-1931)
Matèries:Museu del Cau Ferrat de Sitges
Àmbit:Sitges
Cronologia:[1861 - 1931] ; 2006
Autors add.:Casacuberta i Rocarols, Margarida ; Domènech i Vives, Ignasi ; Fontbona de Vallescar, Francesc ; Panyella i Balcells, Vinyet ; Sala i Garcia, Teresa M.
Autors add.:Consorci del Patrimoni de Sitges ; Sociedad Estatal de Conmemoraciones Culturales


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 35
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Quadens Kodak / Enric-Cristòfol Ricart ; edició d'Enric Blanco Piñol ; pròleg de Teresa-M. Sala
Ricart i Nin, Enric Cristòfor


Lleida ; Vilanova i la Geltru : Punctum : Aula Joaquim Molas, 2020
756 p. : il. ; 23 cm
Referències bibliogràfiques.
ISBN 9788494809316 (Punctum)
ISBN 9788493653996 (Aula Joaquim Molas)



Matèries: Dietari ; Artistes ; Il·lustradors
Matèries: Ricart i Nin, Enric Cristòfor (1893-1960)
Àmbit:Vilanova i la Geltrú
Cronologia:1920 - 1956
Autors add.:Blanco Piñol, Enric (Ed.) ; Sala i Garcia, Teresa M. (Pr.)


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 35
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Oleguer Junyent i Sans, pintor-escenógrafo. Entre la tradición y la modernidad (1899-1936) [Fitxer informàtic] / Clara Beltrán Català ; [dirigida per: Mireia Freixa, Teresa Montserrat Sala]
Beltrán Catalán, Clara


Barcelona : Universitat de Barcelona, 2020
Dirigida per: Freixa, Mireia; Sala, Teresa M.. Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art, 2020
1 recurs electrònic (1362 p.)

El tema d'estudi de la present Tesi Doctoral se centra en la faceta de pintor-escenògraf d'Oleguer Junyent i Sans (Barcelona, 1876-1956), artista català que es va endinsar en múltiples camps, perquè va ser, a més, un destacat il·lustrador, pintor de cavallet, decorador, col·leccionista, antiquari, fotògraf amateur i viatger cosmopolita de la Barcelona de la primera meitat del segle XX. De totes les activitats a les quals es va consagrar, una de les principals i que li va procurar majors èxits i reconeixement professional va ser l'escenografia. No en va, va ser un dels principals exponents de l'Escola Catalana d'Escenografia Realista, juntament amb Maurici Vilomara, Fèlix Urgellès, Miquel Moragas i Salvador Alarma, entre altres, continuadors tots ells del deixant del fundador d'aquesta: Francesc Soler i Rovirosa. La Tesi se centra en reconstruir la seva trajectòria professional en aquest camp i a analitzar l'evolució que va experimentar la seva obra des dels seus inicis, en els quals va romandre fidel a l'escola tradicional en la qual es va formar, fins als seus últims treballs, en els quals s'aprecien connexions amb tendències escenogràfiques més avantguardistes. El marc cronològic en el qual ens movem, per tant, és el que abasta aquesta trajectòria, des del seu debut en 1899 treballant als ordes d'Adrià Gual, fins a l'última escenografia que va realitzar en 1933 per al Gran Teatre del Liceu. Abans d'endinsar-nos en la trajectòria escenogràfica com a tal de Junyent, presentem el context de l'escenografia a la Barcelona del moment, abordant, entre altres aspectes, quin era el procediment seguit per a crear les escenografies, com s'organitzaven els tallers, i les eines i materials que empraven els escenògrafs en les seves creacions. Ens referim, al seu torn, als diferents agents que, al costat dels escenògrafs, col·laboraven en la presentació escènica de la representació. També prestem una especial atenció al viatge que va emprendre en 1908, en el qual va recórrer el món i va trobar nombroses fonts d'inspiració per a les creacions que va dur a terme al seu retorn. Finalment, posem l'accent en els seus projectes escenogràfics fora dels escenaris teatrals, a través de l'estudi de dos casos paradigmàtics: la seva participació en l'Exposició Internacional de Barcelona (1929) i els projectes decoratius que va dur a terme per a diferents balls de carnestoltes del Real Cercle Artístic, entitat a la qual va estar vinculat tota la seva vida. La Tesi inclou un volum complementari consistent en un "repertori d'escenografies teatrals" o catàleg en el qual es reuneixen les fitxes de totes aquelles produccions en les quals va treballar Junyent i que hem pogut identificar. Aquest repertori, a més de constituir un compendi minuciós del corpus complet de l'obra escenogràfica teatral de Junyent, és una eina indispensable per a poder dur a terme el seguiment de tots els treballs que analitzem en la Tesi.


Matèries: Tesis doctorals ; Biografia ; Pintors ; Arts escèniques ; Teatre ; Carnaval ; Opera ; Decoració i ornamentació
Matèries: Junyent i Sans, Oleguer (1876-1956)
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:1899 - 1936
Autors add.:Freixa i Serra, Mireia (Dir.) ; Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/669935
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 35
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Tránsitos entre París y Barcelona en la primera mitad del siglo XX : obra y trayectoria de Olga Sacharoff [Fitxer informàtic] / Elina Norandi ; [dirigida per: Teresa M. Sala, María Milagros Rivera Garretas]
Norandi, Elina


Barcelona : Universitat de Barcelona, 2018
Dirigida per: Sala i Garcia, Teresa M.; Rivera Garretas, María Milagros. Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art, 2018
1 recurs electrònic (496 p.)

Aquest treball de tesi constitueix un recorregut per la trajectòria artística i una proposta d'interpretació de l'obra de la pintora Olga Sacharoff (Tiflis 1881 - Barcelona 1967) qui, a part d'alguns textos en catàlegs d'exposicions, encara no comptava amb un estudi més complet. Al començament del segle XX l'artista es va traslladar a París on, fins a la Segona Guerra Mundial, va desenvolupar una pintura emmarcada en els llenguatges d'avantguarda. Atesos els espais on va exposar i als cercles artístics que va freqüentar, aquest treball -a partir de la documentació oposada-, proposa incloure-la com un membre ferm de l'Escola de París ja que, va anar en aquest context, on va realitzar l'obra que considerem més rellevant. A partir de 1945 l'artista va fixar la seva residència a Barcelona -on ja tenia vincles personals i artístics- lloc en el qual es va inserir en el context artístic i cultural de postguerra. Aquesta etapa de la seva activitat és la més coneguda i documentada. No obstant això, a causa del fet de la seva condició femenina en una època on les dones artistes encara eren minoria, la crítica barcelonina va jutjar la seva producció des de paràmetres relacionats amb la feminitat i les categories que el sistema de gèneres li atribuïa. Aquesta recerca pretén estudiar la seva obra utilitzant nous enfocaments metodològics amb els quals interpretar-la des d'altres perspectives, que permeten aflorar un discurs artístic complex, així com establir vies de continuïtat entre els períodes de París i de Barcelona, més enllà de la visió dual que ens ha quedat d'aquesta pintora.


Matèries: Tesis doctorals ; Biografia ; Pintores ; Avantguardisme ; Pintura ; Iconografia ; Art contemporani
Matèries: Sacharoff, Olga (1889-1967)
Àmbit:Barcelona ; París - França ; Rússia
Cronologia:[1900 - 1950]
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.) ; Rivera Garretas, María Milagros (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/666892
Localització: Universitat de Barcelona; TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 35
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Simposi Lluís Domènech i Montaner : ponències. Centre de Lectura de Reus, 6 i 7 d'octubre de 2017 / Jordi Sardà, Anna Royo, Jordi March, Teresa-M. Sala, Josep M. Lapeyra, Pau Solà-Morales, Roger Miralles, Andreu Carrascal, Carles Sàiz, Saida Palou, Gemma Martí

Simposi Lluís Domènech i Montaner (2017 : Reus )


Canet de Mar : Centre d'Estudis Lluís Domènech i Montaner, 2018
154 p. : il. ; 20 cm
ISBN 9788494923005

El I Simposi Lluís Domènech i Montaner neix amb l'objectiu d'aprofundir en la vida i obra de l'arquitecte, polític i intel·lectual Lluís Domènech i Montaner, un dels personatges més determinants de la Catalunya de finals del XIX i d'inicis del XX. Amb una periodicitat biennal i amb caràcter itinerant, el Simposi pretén esdevenir un punt de trobada i comunicació entre investigadors, agents i institucions interessades en el llegat domenequià. Aquest volum recull totes les ponències que s'hi van presentar. (Editorial).



Matèries: Actes de congressos ; Arquitectes ; Fonts documentals ; Patrimoni històric i artístic ; Arquitectura ; Edificis ; Cases
Matèries: Domènech i Montaner, Lluís (1850-1923)
Àmbit:Reus ; Catalunya
Cronologia:[1850 - 1923]
Autors add.:Sardà, Jordi ; Royo, Anna ; Miralles i Jori, Roger ; March Barberà, Jordi ; Sala i Garcia, Teresa M. ; Lapeyra, Josep M. ; Carrascal, Andreu ; Sàiz i Xiqués, Carles ; Palou i Rubio, Saida ; Martí Rey, Gemma
Autors add.:Centre d'Estudis Lluís Domènech i Montaner
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; B. Gual i Pujadas (Canet de Mar); Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 35
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Iconos del Yo. Subjetividad, autorretrato e imagen del artista en el Simbolismo y su repercusión en Cataluña (1872-1914) [Fitxer informàtic] / Juan Carlos Bejarano Veiga ; [dirigida per: Teresa M. Sala]
Bejarano Veiga, Juan Carlos


Barcelona : Universitat de Barcelona, 2016
Dirigida per: Sala, Teresa M.. Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art, 2016
1 recurs electrònic (800 p.)

L'objectiu fonamental en aquesta tesi ha estat demostrar la possible existència d'un retrat específic durant el Simbolisme, especialment a través de l'autoretrat i de la imatge de l'artista com a millors manifestacions dins d'aquest gènere. Per a això, hem volgut explicar els seus trets més característics, uns trets que els diferenciessin d'uns altres (acte) retrats realitzats anteriorment i que van permetre al seu torn una renovació en aquest tema. El possible origen d'aquesta reformulació va ser una reflexió sobre com sempre s'havia entès el retrat com a reflex d'una realitat exterior per part d'un moviment que, a priori, no estava interessat en ella sinó en la introspecció. De la conjunció entre la subjectivitat del Simbolisme i el seu interès per tot l'inefable (l'ànima, el món dels somnis, el més enllà), i els interessos propis de l'època respecte a l'individu des del món de la ment, va sorgir un retrat nou que apostava no tant pel físic del seu model com per la seva vida interior, un aspecte que, en general, havia estat descurat. Per poder plasmar millor aquest món interior, es va procedir a una renovació iconogràfica i fins i tot estilística, que hem volgut estudiar i donar a conèixer.


Matèries: Art ; Tesis doctorals ; Simbolisme ; Fotografia ; Artistes
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1872 - 1914
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/396676
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa; Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 35
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Els Esgrafiats del modernisme a Barcelona : obres i repertoris ornamentals [Fitxer informàtic] / Daniel Pifarré Yáñez ; [dirigifa per Teresa M. Sala]
Pifarré Yáñez, Daniel


Barcelona : Universitat de Barcelona, 2016
Dirigida per: Sala, Teresa M.. Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art, 2016
1 recurs electrònic (1105 p.)

La finalitat principal d'aquesta tesi és la d'abordar el fenomen de l'esgrafiat durant l'època del modernisme a la ciutat de Barcelona. Hem centrat el nostre estudi en les obres conservades, i a partir de la seva catalogació hem abordat un tipus d'estudi que cobreix diferents aspectes. Un d'ells és el de mostrar en què consisteix l'esgrafiat a nivell tècnic, i plantejar posteriorment quins són els seus antecedents a Barcelona previs al modernisme. Això ens serveix per poder establir posteriorment unes diferències amb l'esgrafiat que es conrea llavors. A partir del seu origen, i en tractar-se d'una tècnica de revestiment mural, hem cregut convenient traçar la història que experimenta el treball en la superfície dels paraments, fins arribar al marc cronològic central dins el nostre estudi. Un altre objectiu és el de plantejar la qüestió de quins són els principals factors que permeten la introducció de l'esgrafiat dins el panorama de les solucions decoratives del moment. Un cop ens adonem de la profusió d'esgrafiats en el modernisme, hem abordat els diversos paràmetres que conformen l'obra esgrafiada, per veure d'aquesta manera quines són les seves característiques. Aquest paràmetres són els següents: el procés tècnic i el tractament del color, amb una gamma cromàtica àmplia, propis dels gustos del modernisme; les tipologies arquitectòniques més freqüents on s'empren els esgrafiats; la ubicació concreta en els paraments dels edificis, segons si es tracta de l'exterior o de l'interior; els modes de disposició i distribució dels motius ornamentals sobre el parament; i els repertoris ornamentals composen els programes decoratius, segons els que són més utilitzats i els que menys. Una qüestió a l'entorn dels dissenys dels esgrafiats és precisament la que es refereix a l'autor de la composició que posteriorment s'esgrafia. D'aquesta manera, plantegem les diverses figures professionals que en temps del modernisme poden fer-se càrrec de la creació dels motius que trobem en les arts aplicades del període. A part, també ens acostem a algunes publicacions europees de les que es serveixen els creadors dels esgrafiats a l'hora de prendre models ornamentals. Sobre tema dels executors de les obres, és a dir, dels tallers d'estucadors que treballen en el modernisme, no és una qüestió fàcil d'abordar, principalment per la manca de documentació que ens ha arribat al respecte. Així doncs, oferim una visió força global al respecte, citant algun cas en concret.


Matèries: Tesis doctorals ; Modernisme ; Esgrafiat ; Arquitectura ; Decoració i ornamentació ; Elements arquitectònics
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1880 - 1920]
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/397675
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa; Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 35
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Vestigis del Modernisme : obrim el teló / [comissaria: Teresa-M Sala ; coordinació: Pepa Ventura, Mireia Ollé ; documentació: Victòria Pérez ; text institucional: Daniel Novo]



[Mollet del Vallès] : Museu Abelló, Fundació Municipal d'Art, 2011
141 p. : il. col. ; 24 cm
Catàleg de l'exposició celebrada al Museu Abelló del 5 de maig al 6 de novembre de 2011. Bibliografia. Inclou el text Operació putxinel·li: titelles a Els Quatre Gats / Toni Galmés i i obres relacionades amb el titellaire Juli Pi i Olivella.



Matèries: Exposicions artístiques ; Catàlegs ; Modernisme ; Col·leccions artístiques ; Pintors ; Museus d'art
Matèries: Abelló i Prat, Joan (1922-2008) ; Pi i Olivella, Juli (1853-1920)
Àmbit:Mollet del Vallès
Cronologia:[1922 - 2008]
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.) ; Ventura Altayo, Pepa (Dir.) ; Ollé, Mireia (Dir.) ; Pérez, Victòria ; Novo, Daniel
Autors add.:Museu Abelló de Mollet del Vallès ; Fundació Municipal Joan Abelló ; Ajuntament de Mollet del Vallès
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat Pompeu Fabra; B. Can Casacuberta (Badalona)


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 35
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Vestigis del Modernisme : interioritats quotidianes / [comissària: Teresa-M. Sala ; text: Teresa-M. Sala, [et al.]



[Mollet del Vallès] : Museu Abelló, Fundació Municipal d'Art, 2013
126 p. : il. col. ; 24 cm
Catàleg de l'exposició presentada al Museu Abelló de maig a desembre de 2013. Bibliografia.
ISBN 9788461646777



Matèries: Exposicions artístiques ; Catàlegs ; Modernisme ; Col·leccions artístiques ; Pintors ; Museus d'art
Matèries: Abelló i Prat, Joan (1922-2008)
Àmbit:Mollet del Vallès
Cronologia:[1922 - 2008]
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.)
Autors add.:Museu Abelló de Mollet del Vallès ; Fundació Municipal Joan Abelló ; Ajuntament de Mollet del Vallès
Localització: B. Abadia de Montserrat


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 35
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Una anàlisi historiogràfica de l'oci i els seus espais a la Barcelona del 1900 / Fàtima López, Teresa-M. Sala ; GRACMON, Universitat de Barcelona
López Pérez, Fàtima


En: Barcelona quaderns d'història. Barcelona, núm. 20 (2014) , p. 270-271 (Comunicacions. Resums, II) 
Número monogràfic: Recurs al passat i modalitats historiogràfiques a Barcelona. Conté resum de la comunicació.


Matèries: Historiografia ; Lleure ; Equipaments de lleure ; Societat urbana
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1880 - 1910
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M.
Autors add.:Congrès d'Història de Barcelona (12è : 2011 : Barcelona )
Accés: http://www.raco.cat/index.php/BCNQuadernsHistoria/article/view/277948/394397
http://w110.bcn.cat/ArxiuHistoric/Continguts/Documents/Fitxers/Comun11_Sala.pdf [Comunicació]
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat Politècnica de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); UAB: Ciències Socials; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; UB: Filosofia, Geografia i Història; Arxiu Històric de Sabadell; Fundació Bosch i Cardellach


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 35
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Art, filantropia i diversió, un entramat de noves relacions a la Barcelona de 1900 / Teresa M. Sala
Sala i Garcia, Teresa M.


En: Barcelona quaderns d'història. Barcelona, núm. 18 (2012) , p. 347-348 (La Ciutat en Xarxa. Comunicacions. Resums, II) 
Número monogràfic: Presència i lligams territorials de Barcelona. Vint segles de vida urbana. Conté resum de la comunicació.


Matèries: Societat urbana ; Associacionisme ; Vida social ; Lleure ; Carnaval ; Art ; Vida cultural
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1850 - 1900]
Autors add.:Congrès d'Història de Barcelona (11 : 2009 : Barcelona )
Accés: http://www.raco.cat/index.php/BCNQuadernsHistoria/article/view/261843/359834
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat Politècnica de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); UAB: Ciències Socials; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; UB: Filosofia, Geografia i Història; Arxiu Històric de Sabadell; Fundació Bosch i Cardellach


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 35
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Pau Audouard, fotògraf "retratista" de Barcelona [Recurs electrònic] : de la reputació a l'oblit (1856-1918) / Núria F. Rius ; directors: Teresa-M. Sala i García, Arnauld Pierre
F. Rius, Núria


Dirigida per: Sala i García, Teresa M.; Arnauld, Pierre. Universitat de Barcelona. Departament d'Història del'Art. Université Sorbonne-Paris IV, École doctorale VI, 2011
585,[67] p. il. col.
Programa de doctorat Història, teoria i crítica de les arts: art català i connexions internacionals, bienni 2006-2008. Notes. Bibliografia. Cronologia. Glossari. Cronologia. Glossari.

La recerca que presentem a continuació, Pau Audouard, un fotògraf "retratista" de Barcelona. De la reputació a l'oblit (1856-1918), té un objectiu triàdic. Per una banda, estudiar, amb caràcter monogràfic, la trajectòria professional de Pau Audouard, considerat per la historiografia fotogràfica moderna un dels professionals d'aquest àmbit més destacats de Barcelona, en el context cultural del Modernisme. Per l'altra, i entenent el cas d'Audouard com un paradigma d'anàlisi, la recerca pretén analitzar els processos que van intervenir en la construcció identitària del nou professional de la imatge, el retratista fotogràfic, i les múltiples estratègies de singularització seguides per aquest amb la voluntat de legitimar la seva activitat en termes socio-econòmics i artístics. Finalment, resseguint la curva d'ascens i ocàs traçada pel propi Pau Audouard, volem aproximar un marc cronològic rigorós per entendre els diferents estrats generacionals del negoci fotogràfic a Barcelona, des dels seus inicis a la dècada de 1840, amb què delimitar la producció fotogràfica que s'ha vingut a anomenar del segle XIX però que, malgrat el seu origen vuitcentista, s'estén en la primera dècada del 1900 fins a ramificar-se en els nous gèneres fotogràfics moderns del segle XX com la fotografia artística, el fotoperiodisme o la fotografia documental i, en un extrem, el cinema.


Matèries: Biografia ; Tesis doctorals ; Fotògrafs ; Modernisme ; Fotografia ; Art
Matèries: Audouard i Deglaire, Pau (1856-1919)
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:1856 - 1919
Autors add.:Sala i García, Teresa M. (Dir.) ; Arnauld, Pierre (Dir.)
Accés: http://www.tdx.cat/handle/10803/32063
Localització: Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 35
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Pau Audouard, fotògraf "retratista" de Barcelona [Recurs electrònic] : de la reputació a l'oblit (1856-1918) [Fitxer informàtic] / Núria F. Rius ; directors: Teresa-M. Sala i García, Arnauld Pierre
F. Rius, Núria


Barcelona : Universitat de Barcelona, [2011?]
Dirigida per: Sala i García, Teresa M.; Arnauld, Pierre. Universitat de Barcelona. Departament d'Història del'Art. Université Sorbonne-Paris IV, École doctorale VI, 2011
1 fitxer informàtic
Programa de doctorat Història, teoria i crítica de les arts: art català i connexions internacionals, bienni 2006-2008. Notes. Bibliografia. Cronologia. Glossari. Cronologia. Glossari.

La recerca que presentem a continuació, Pau Audouard, un fotògraf "retratista" de Barcelona. De la reputació a l'oblit (1856-1918), té un objectiu triàdic. Per una banda, estudiar, amb caràcter monogràfic, la trajectòria professional de Pau Audouard, considerat per la historiografia fotogràfica moderna un dels professionals d'aquest àmbit més destacats de Barcelona, en el context cultural del Modernisme. Per l'altra, i entenent el cas d'Audouard com un paradigma d'anàlisi, la recerca pretén analitzar els processos que van intervenir en la construcció identitària del nou professional de la imatge, el retratista fotogràfic, i les múltiples estratègies de singularització seguides per aquest amb la voluntat de legitimar la seva activitat en termes socio-econòmics i artístics. Finalment, resseguint la curva d'ascens i ocàs traçada pel propi Pau Audouard, volem aproximar un marc cronològic rigorós per entendre els diferents estrats generacionals del negoci fotogràfic a Barcelona, des dels seus inicis a la dècada de 1840, amb què delimitar la producció fotogràfica que s'ha vingut a anomenar del segle XIX però que, malgrat el seu origen vuitcentista, s'estén en la primera dècada del 1900 fins a ramificar-se en els nous gèneres fotogràfics moderns del segle XX com la fotografia artística, el fotoperiodisme o la fotografia documental i, en un extrem, el cinema.


Matèries: Biografia ; Tesis doctorals ; Fotògrafs ; Modernisme ; Fotografia ; Art
Matèries: Audouard i Deglaire, Pau (1856-1919)
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:1856 - 1919
Autors add.:Sala i García, Teresa M. (Dir.) ; Arnauld, Pierre (Dir.)
Accés: http://www.tdx.cat/handle/10803/32063
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa; Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 35
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La marqueteria artística : El taller J. Sagarra. Barcelona (1940-1965) [Fitxer informàtic] / [tesi doctoral de Pilar García Soler ; dirigida per: Teresa M. Sala]
Soler García, Pilar


Barcelona : Universitat de Barcelona, 2013
Dirigida per: Sala, Teresa M.. Universitat de Barcelona. Departament de Història de l'Art, 2013
1 fitxer informàtic

La recerca que presentem a continuació té dos objectius. Per una banda estudiar de manera monogràfica la marqueteria artística i posar-la en valor com element decoratiu d'interiors, tant a nivell privat com públic, tant per a art civil com religiós. Per altra banda estudiar les relacions de col·laboració d'aquest ofici artesà amb l'art i la indústria. La documentació del taller J. Sagarra de Barcelona ha servit als propòsits d'aquesta recerca perquè a permès reconstruir la seva història, de la qual hem escollit un fragment per a la realització de l'estudi. En començar aquest treball el taller encara estava en actiu, el que va facilitar un bon coneixement de l'ofici perquè va ser possible treballar amb l'assessorament de Fernando Sagarra, l'últim mestre d'aquest obrador, i veure en funcionament un dels últims tallers d'aquesta especialitat artesana (1870-2003).


Matèries: Tesis doctorals ; Indústria de la fusta ; Arts aplicades ; Tallers ; Artesania ; Decoració i ornamentació ; Artistes
Matèries:Taller J. Sagarra de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1940 - 1965
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/98462
Localització: Universitat de Barcelona; TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 35
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Ornamentació vegetal i arquitectures de l'oci a la Barcelona del 1900 [Fitxer informàtic] / [tesi doctoral de Fàtima López Pérez ; dirigida per Teresa M. Sala]
López Pérez, Fàtima


[Barcelona] : Universitat de Barcelona, DL 2012
Dirigida per: Sala, Teresa M.. Universitat de Barcelona. Departament de Història de l'Art, 2012
1 fitxer informàtic (1237 p.)

Aquesta tesi doctoral tracta de forma específica els programes decoratius amb motius vegetals en tipologies arquitectòniques de caràcter públic destinades al lleure en la ciutat de Barcelona. Cronològicament, la investigació es situa en el període del modernisme, comprès entre finals del segle XIX i començaments del XX. La recerca estableix un marc comparatiu amb París, la capital cultural i artística europea per excel·lència en què Barcelona pretenia veure's reflectida. Es tracta d'un estudi amb caràcter interdisciplinari que interrelaciona art ornamental i botànica.


Matèries: Tesis doctorals ; Decoració i ornamentació ; Botànica ; Modernisme ; Lleure ; Arquitectura
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1890 - 1910]
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.)
Accés: http://www.tdx.cat/handle/10803/96770
Localització: Universitat de Barcelona; TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 35
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Història de la cultura catalana: Barcelona 1900 / Teresa M. Sala (Ed.)



Barcelona : Edicions 62, 2008
210 p. : il. col. ; 29 cm (Història de la cultura catalana, 18) 
ISBN 978-84-297-6176-4



Matèries: Cultura ; Activitats culturals ; Vida cultural ; Art ; Moviments culturals
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1900
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Ed.)


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 35
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Barcelona 1900 / Edició a cura de Teresa M. Sala



Barcelona : Edicions 62, 2008
210 p. : il. col. ; 30 cm (Vida i costums dels catalans, 36) 
Amb motiu de l'exposició feta al Museu Van Gogh, Amsterdam, de 21 de setembre de 2007 al 20 de de gener 2008. Bibliografia. Índex.
ISBN 978-84-297-6175-7



Matèries: Exposicions artístiques ; Modernisme ; Art ; Societat ; Pintura ; Artistes
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1900
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Ed.)
Localització: UAB: Humanitats; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Biblioteca de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 35
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Casa Busquets: una història del moble i la decoració del modernisme al "déco" a Barcelona / Teresa M. Sala i Garcia
Sala i Garcia, Teresa M.


Barcelona : Lleida : Universitat de Barcelona : Universitat de Lleida : Universitat Autònoma de Barcelona . Universitat de Girona, 2006
318 p. : il. ; 24 cm (Memoria artium, 4) 
Bibliografia. Notes.
ISBN 9788449024344

En aquest llibre es traça, mitjançant la història del taller de mobiliari i decoració Busquets, una crònica de la construcció de la Barcelona interior en una cronologia que va des de la seva fundació, l'any 1840, fins a l'Exposició Internacional de 1929. Una història de la producció d'un dels tallers més prolífics i representatius dels canvis en les demandes d'una clientela que evoluciona en les tendències del gust des de l'eclecticisme, passant pel modernisme, el noucentisme i arribant al déco.



Matèries: Mobles ; Decoració i ornamentació ; Arts aplicades ; Artesans ; Tallers ; Modernisme
Matèries:Casa Busquets de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1840 - 1929
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 35
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Casa Busquets: 1840 - 1929 [Microforma] / Teresa M. Sala Garcia; dirigida per Mireia Freixa
Sala i Garcia, Teresa M.


Barcelona : Publicacions Universitat de Barcelona, 1994
Dirigida per: Freixa, Mireia. Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art, 1994
6 microformes 1984 fotog. : il. + 1 fullet (Tesis doctorals microfitxades, 2038. Universitat de Barcelona : 1994) 
Bibliografia. Notes. Inclou apèndix.
ISBN 84-475-0397-6



Matèries: Mobles ; Decoració i ornamentació ; Arts aplicades ; Tallers ; Artesans ; Tesis doctorals ; Modernisme
Matèries:Casa Busquets de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1840 - 1929
Localització: Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 2
anar a la pàgina        

Base de dades  fons : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3